//////

WYKORZYSTANIE ZNANEJ MUZYKI

Gdy klarne­cista beznadziejnie zakochany w młodej gwiazdce filmowej, która ma przyjechać na jazz-camping, prosi portiera o klucze od jej pokoju, gdzie chce zanieść kwiaty, portier robi kilka pozornie niewinnych, a w gruncie rzeczy uszczypliwych uwag, po czym podaje żądany przedmiot nucąc: „Staruszek portier z uśmiechem dawał klucz…”. Portier kpi w ten sposób z uczuć chłopca. Ten drobny, żartobliwy efekt był możliwy do zreali­zowania i czytelny dzięki niesłychanej popularności piosenki i krążącym na jej temat kalamburom. Wykorzystanie znanej muzyki filmowej dla celów parodystycz- nych obserwujemy też w filmie Futrzany gang. Dla scharakte­ryzowania w krzywym zwierciadle atmosfery niesamowitości środowiska rzekomych złodziei twórcy posłużyli się słynnym Tematem Harry Lime*a z Trzeciego człowieka Reeda, jednego z najbardziej znanych filmów sensacyjno-kryminalnycb.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *