//////

SZMEROWE EFEKTY

Fakt, że widz nie zdaje sobie sprawy z konstrukcyjnej strony zagadnienia, ale odbiera dźwię­czący obraz jako nierozerwalną całość, jest niewątpliwie po­zytywny, utrudnia jednak krytykowi analizę i ocenę zjawiska. Stąd też tylko najwybitniejsi eksperymentatorzy zdołali zwró­cić na siebie uwagę. Wśród nich czołowe miejsce zajmuje Edmund Meisel, który do sekwencji maszyn w Pancerniku Potiomkinie stworzył, uznaną wówczas za znakomitą, kompozycję szmerową. Niestety, partytura tego filmu zaginęła, a dziś jedynie krążą legendy o niezwykłej sugestywności muzyki Meisla. Napisał on także kilka innych partytur z użyciem efek­tów szmerowych do filmów radzieckich i niemieckich.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *