//////

MUZYKA ELEKTRONOWA I KONKRETNA

Obserwacja tego rodzaju zjawisk prowadzi do wniosku, że pojęcie muzyki w filmie trzeba bądź znacznie rozszerzyć, bądź dość radykalnie zmienić. Twórcy filmowi zdali sobie z tego sprawę bardzo wcześnie, bo już w okresie kinematografii nie­mej, kiedy to dźwięk nie należał jeszcze integralnie do dzieła, ale był tylko elementem dodawanym w sposób dowolny. Także i     teoretycy zakładali, że przyszły film nie może ograniczyć się do muzyki i słowa, lecz winien badać nie odkryty jeszcze dla wrażliwości estetycznej człowieka świat przedmiotów obda­rzonych dźwiękiem. Chodziło więc nie o wprowadzenie szme­rów jako naturalistycznych odgłosów, na których „artystycz­ny” charakter nie zwraca się w codziennym życiu uwagi, lecz o    potraktowanie ich jako tworzywa posłusznego twórcy, tj. takiego, które można komponować.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *