//////

ŁATWE DO PRZEWIDZENIA

Łatwo przewidzieć, że może się pojawić w tym zakresie wiele możliwości i dziesiątki pomysłów całkowicie nowych. Ten przegląd ‚form, w jakich przejawia się muzyka autono­miczna adaptowana na użytek ekranu, i funkcji, jakie może pełnić w różnych rodzajach sztuki filmowej — prowadzi do wniosku, że nie ustępuje ona muzyce pisanej specjalnie dla filmu. Poruszona na wstępie sprawa różnic stylistycznych mię­dzy adaptowaną muzyką dawną a współczesnym filmem nie wydaje się też przeszkodą istotną. Przede wszystkim muzyka nabiera (w zależności od filmu) całkowicie nowego znaczenia wyrazu. Przestaje reprezentować kategorie wyrazowe czasu, w których powstała, a reprezentuje, te, które przewidział dla niej współczesny twórca.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *