//////

EKSPERYMENTALNE WYSTĘPY

Po kilku latach wstępnych eksperymentów muzyką konkretną zainteresowali się twórcy tej miary co Messiaen, Boulez, Jo- livet, a także cała plejada innych. Próby podjęto także w in­nych krajach, zwłaszcza w Niemczech i w Ameryce. Estetycznym punktem wyjścia dla muzyki konkretnej był nie­wątpliwie futuryzm ze swymi hasłami kultu techniki i poezji maszyn, z którego konsekwencje wyciągnął Luigi Russolo wprowadzając do muzyki obszar szmerów. Odrębną gałąź muzyki uczynił ze sztuki szmerów jednak dopiero Schaeffer poddając naturalny materiał technicznemu procesowi reali­zacji.Krytycy porównują muzykę konkretną do „muzyki sfer”, tej, która rodzi się z ruchu planet i panuje we wnętrzu atomu, swym nastrojem przypomina poezję -Lautreamonta, Poego czy Roussela.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *